„(…) Na samym krańcu naszej planety – pisał Byrd — leży spowita w błękicie oceanów ziemia. Niby śpiąca księżniczka, piękna i złowroga, spoczywa w mroźnym śnie otulona w fałdy śnieżnej szaty połyskującej ametystami i diamentami lodu.”
Czesław Centkiewicz, Kierunek Antarktyda
„PO 7 KONTYNENTACH ŚLADAMI NAJDZIWNIEJSZYCH ZWIERZĄT NA ŚWIECIE”, to kontynuacja naszej innowacji, ponieważ jesteśmy ciekawi, jak wygląda otaczający nas świat. Antarktyda, pingwiny, mrozy i zimowe krajobrazy były tematami wiodącymi naszych ostatnich lekcji. Wykazaliśmy duże zainteresowanie tym kontynentem i jego wyjątkowym mieszkańcem jakim jest kałamarnica kolosalna. Poznaliśmy jak wygląda ten nietypowy zwierzak, czym się żywi, jak długo żyje, jaki ma rozmiar. Wykonaliśmy wiele kreatywnych zadań zainspirowanych postacią kałamarnicy kolosalnej i krainą wiecznego śniegu i lodu. W nowatorski sposób łączyliśmy informacje i ciekawostki o kontynencie z podstawowymi informacjami o tym zwierzęciu. W lapbookach czyli własnoręcznie wykonanych plakatach znalazły się podstawowe informacje, ciekawostki oraz fotografie związane z głównym tematem lekcji ale również kieszenie, koperty oraz notatki, które pozwalały na uporządkowanie informacji według pomysłu i inwencji autora. W tworzeniu lapbooków i plakatów nie ma ściśle określonych zasad. Najważniejsza jest fantazja i twórcze wykorzystanie materiałów. Pracowaliśmy w grupach i indywidualnie. Realizowaliśmy zadania z wykorzystaniem różnorakich metod pracy (np. pogadanka, dyskusja, burza mózgów, metoda projektów). Uświadomiliśmy sobie, jak dużo fascynujących miejsc kryje się na naszym globie, oraz jak wiele jeszcze nie udało się zbadać.
Piękna wystawa prac w holu naszej szkoły, którą wspólnie przygotowaliśmy (plakaty, lapbooki,) to nie tylko ozdoba, ale również źródło wiedzy dla innych.
Zapraszamy do fotorelacji:)






















